Tuesday, December 09, 2008

Selamat Hari Raya Aidiladha

Selamat Hari Raya Aidiladha kepada smua yg membaca blogku ini..seperti kebiasaannya smbutan korban kali ini di adakan di Perlis.thn ni giliran ayah aku membuat korban.setelah selesai sembahyang raya,kami pon bersiap2 ke sana.kali ni ayah aku memberi peluang kepada aku utk memandu ke sana.kira first time gk neh nk "ala2 long journey gitu" (45 menet je pon)
jadinya ayah,mak dan abg aku kena la naek kereta aku kan?takkan derang nk naik keta bapak aku plak.kereta bapak aku tu manual.mcm mana den nk bawok? =P



tudiaaaa..keta viva aku..nampak tak sarung kusyen pink2 tu?haaa..gmbo hello kitty lagi tau.dh girlish2..aku asalnya tk mau tp sbb mak aku bli utk aku,aku sarungkan juga..nanti mak aku merajuk cmno?ayah aku awal2 lagi dh surrender lps ni dia tk mo bawak dah viva tu.ahhahahahahahahahahahha.on the way ke sana pon,well..mcm biasala kena ceramah bagai.aku prasan gk bawak aku mcm dok brek2 je kt sebelah tu padahal tk ada brek pon.nk kata aku laju?eh mana ada.aku ikut kelajuan yg di tetapkan la.hihihi

smpai je umah tok aku,bapak aku siap perli aku kt kazen aku ckp ada 5,6 kesalahan JPJ yg aku dah buat.cit cit..sabao je la...sementara menunggu kepulangan daging2 korban,maka kami smua berkumpul di rumah pak lang utk bersarapan..hampir tghari br ayah aku pulang bersama2 daging korban.
ni time ayah aku sedang menimbang daging korban utk di agihkan kepada jiran terdekat

tudiaaaa..kaum2 wanita sedang sibuk memotong daging?mana aku?kuikuikui

ni aksi abg aku sedang membakar daging.pkai tudung periuk pun jadi laaa...hiks


kazen aku hazwan sibuk melakukan kerja2 pembakaran


abg aku sedang sibuk memasak di bawah rumah

siapakah gerangan budak ini..haa..budak ni namanya syafik (2 pupu aku)..asik nk berkepit ngan aku je (aku ni plak alergik kanak2)yg lawoknya.bila ckp ngan aku dia akan bahasakan diri dia saya awak.hiihihhi..nasib gk la aku berjaya melarikan diri dgn mengajak kazen aku keluar merayau2 di sekitar perlis.jahatkan aku?





3 comments:

Anonymous said...

ko ni linggggggggg
sian kanak2 tersebut

*nashaajis*

Flaren's World said...

tak dapek den nk bantu.ade ubat alegik kanak2 tak?

Unknown said...

syafik...aiii..sihatttt