Monday, September 22, 2008

Sindrom Gila Stereng

pernah kah anda mendengar sindrom gila stereng?sudah pasti anda pernah mendengarnya.mengikut pada kefahaman saya tanpa merujuk mana2 kamus,gila stereng merujuk kepada keinginan yang melampau terhadap kelakuan ingin memandu (oh!maafkan saya pakar bahasa,sy kurang arif mengatur bahasa)

persoalannya sekarang..adakah saya bakal di kategorikan dlm kumpulan gila stereng?smuanya kerana apabila saya telah mendapatkan lesen P pada pagi ini.lebar senyuman saya di dalam kelas.tidak pasti apa yang akan di fikirkan oleh pelajar saya ketika saya tersengih membaca sms yg di terima (barangkali mereka fikir sms itu datang dari buah hati pengarang jantung saya.oh tidak!)

pulang dari kerja,begitu teruja sekali saya menunggu ayah pulang dari kerja kerana beliau yang mengambil lesen itu dari institut tpt saya belajar.saya tersengih mcm kerang busuk (saya rasa sengihan saya seribu kali lebih manis dari kerang2 yang sudah sminggu tidak mendapat sambutan di pasar2 menjual brangan basah)..sepantas kilat,saya mengambil pelekat P dan melekatkannya pada kereta saya(ayah,izinkan saya mengaku kereta yg ayah bli itu adalah kepunyaan saya di dlm blog ini ya)

masa mencemburui..waktu berbuka hampir tiba..tidak dapat saya menyambung cita2 saya sama ada untuk mengundur kereta hatta sedikit apatah lagi untuk bersiar2 di sekitar tmn.sehingga ke saat malam,ayah saya enggan memberikan saya peluang utk saya memegang stereng utk memacu kereta kerana bimbang akan keselamatan..kata ayah,esok petang sekiranya ada masa,pasti akan mengajar saya memandu kereta di sekitar taman.

soalan saya:adakah anda yang membaca blog ini mengalami sindrom gila stereng seperti apa yg saya rasakan sekarang ini,marilah kita kongsi bersama2.sekian.

p/s:maaf akan keanehan lenggok bahasa pada posting kali ini.

12 comments:

Unknown said...

hahaha gila stereng..
haku memula dapat lesen tu teruih pusing2 pekan aloq staq...hahaha siap speeding lagi waktu nak balik umah dari jalan sultanah sampai ke shahab perdana n sampai ke umah aku...hahaha

Flaren's World said...

nama pon speedkiller.no wonder.pehhhh

DA1882 said...

biase la tu beb... akku dulu pon memule dapat lesen macam tu la.. rase cam 24 jam stgh nak drive jer.. tak kire la g mane pon.. minyak2 tu blakang kire.. sanggop jer kuar duit.. tap pecaye la cakap akku, sesunggohnye bapak ko tu btol... ko jer rase ko dah mahir giler bawak kete keliling taman ke bandor ker.. tapi sebnanye ko tak terel mane lagik..jadik.. bawak2 la besabo..

Unknown said...

aloh..menda baru. nati bila dah kena isi minyak petrol kurang le tu. bila dah terpaksa isi minyak petrol bergelen2 lagi la malas nak drive dah...

Anonymous said...

hehehe...tahniah2..aku dulu nk dekat 2 tahun ada lesen tp tak bwk keta..hehe
aku jenis mls nk drive, hanya bila perlu ja..so lepas ni hang aa bwk aku jln2 dlm alorstaq :)

Flaren's World said...

da1882,
fuhh...tk sabar aku nk tunggu saat bila dh expert

lizam,
itu lah..bab tu yg tak best.tp kalau ada org topupkan best gk.hiihihhiihi

Flaren's World said...

moon,
orait2..turn aku plak p amik ang kt jitra,leh tgk wayang kt situ.peh.sioknyaaaaa

Unknown said...

ko bukan takat giler stereng, dah tahap kemaruk stereng ni..sabo2 fieza..mule2 dpt lesen mmg overexcited..tp jgn overdo..

nnti kangggggggggggggg....be cool..tarik nafas panjang2...selawat byk2..relek2 je..wat mcm ko dah lama je dpt lesen..kool k?

keh keh keh
tahniah anyway
jgn wat drift lak

Flaren's World said...

baik kak mixxy,akan ku praktikkan amalan itu.bukan apa.ter-teruja sket.hihihihihhi..uish.tkdenye nk drift..tunggu la pas 2thn lagi.lalalala

amosss said...

hai cik flaren...

penyakit itu memang ujud. aku pun kadang2 terkena, terutamanya bila dah lama tak memandu. aku jenis gian main gear, tp time jem tu bengang ar.

kalau ingat2 kan semula semasa awal2 dpt lesen, gitulah ghope aku, gatai nak bawak keta.

mcm yg sebelum aku ckp, dengarlah nasehat bapamu itu. sesungguhnya engkau takkan rugi :D bersabar sikit, kumpulkan skill dulu.

tunggu aku pulang; kita pi ronda2. ekekeke

humanoid said...

mula2 aku bawak keta..

aku kena sindrom xleh lepas stereng..asik nak bawak jek..

tapi setelah setiap kali aku bawak mama aku asik menjerit..dan membebel..buat neh x betul..buat neh salah..aku pun give up nk memegang stereng..skang biar dia membebel ngan adik aku..

x larat la weh..:P

Flaren's World said...

amos,
aku bukan apa,kalau boleh nk merasa drive reta p beraya umah kawan2

kak leen,
agak2 kalau aku naik ngan mama ko,aku kena bebel tak.hiks