Thursday, November 13, 2008

Foundation UBE 1000

Al kisahnya hari ini adalah hari yang di nanti2kan oleh student2 tahun satu aku kerana mereka akan menempuhi peperiksaan semester akhir subjek foundation.Maka seawal pagi aku bangun dan bersiap2 utk menjaga mereka sepanjang peperiksaan berlangsung selama tiga jam.

Sebaik tiba di kuin,aku terus ke dewan peperiksaan dan berpusu2 menyaingi pelajar yg lain utk masuk ke dewan.dalam hati aku dh gelabah sebab sepatutnya aku kena berada dlm dewan sebelum student masuk ke dewan.apa lagi,dengan selumbernya aku menerjah dan menyuruh mereka memberi laluan utk aku masuk ke dewan.masuk dlm dewan aku tgk invigilator saja yg ada tanpa di assist oleh mana2 instructors.dlm hati aku dah cuak.apa lagi cepat2 lah aku menelifon shalihah dan segera menyuruh beliau segera ke dewan..bukannya apa.sepatutnya aku yang akan memberi instruction kepada student2 ini.memandangkan aku mengalami gemuruh yg melampau (eh macam aku plak yg nak exam)maka aku memintak shalihah sahaja utk membuat segala arahan.

Maka peperiksaan pun berlangsung seperti yg di jadualkan.pada awalnya aku hanya duduk melepak bersama shalihah dan zusha.lps tu br la aku buat rondaan.selepas sejam,zusha mengajak aku utk bersarapan.aku tiada mood utk bersarapan jadinya aku menghantar shalihah pulang ke ofis dan membawa zusha membeli sarapan dan trus kembali ke dewan.

Sampai di dewan,beberapa invigilator menanya bagaimana hendak mengasingkan kertas jawapan antara instructor walaupun telah di buat pengunguman utk menulis nama instructor masing dlm kertas jawapan.maka tpaksala aku menapak seorg2 utk memastikan mereka menulis nama terutamanya anak2 cina kak busyra.hik hik hik.ya..penat juga utk menerangkan kepada anak2 cina sbb mereka tak paham,jdnya aku pon hentam la beberapa perkataan arab yg aku ingat ms kt uia dulu contohnya “uktub” “la afham” “rakam” dan beberapa ketul perkataan lagi..kalau tk paham gk,aku main bahasa isyarat.janji depa ni paham.hihihihiii

30 minit sebelum peperiksaan berakhir,mereka tidak dibenarkan keluar dewan.aku tgk ramai yg tk keluar.susah ke soalan2 itu?hihihihi…tp ada juga yg dh habes tp tk mau keluar dari dewan.tk kisah la tu.abes periksa,aku naik ke ofis sekejap pas tu terus pulang ke rumah.bila ya akan memarking kesmua soalan2 ini?ada yg sudi menolong?hehehe

5 comments:

Anonymous said...

hoh..mbawa aku membeli mknan??hoh..membawa kereta sepeti tidak pernah belajar memandu..hoho..tegoleng ke kanan...tergoleng ke kiri..gelong ke kanan..gelong ke kiri..hoh...kepada sesiapa yg ingin menaiki kereta yg dipandu oleh cik nur hafiza hamid @ hafiza B,sila dapatkan perlindungan insuran individu terlebih dahulu...semoga Allah selamatkan kita suma..aminnnnnn

Flaren's World said...

tudia.tu lagi mau soh aku lantun vios bliau yg mahal itu

ish,statement yg mnjatuhkan reputasi saya walaupun saya pemandu berkhemah.tk apa la.saya redo :P :P

rina is pink is sugitani said...

nk aku tolong x?nnt aku lukih bintang kt ketas yg ko mark..hihhi

Unknown said...

meh sini aku nk tlg mark paper..sumorg aku kasi full mark.akaka

MH08 said...

sabar la yer..keje bk2